Vragen over EMTÉ Fijnproevers

Veelgestelde vragen

Om je zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn hebben wij de antwoorden op de meestvoorkomende vragen over ons klantenprogramma EMTÉ Fijnproevers hieronder voor jou verzameld. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.

1
Wat gebeurt er met mijn FijnproeversPunten nu EMTÉ verkocht is?
Kijk hier voor het antwoord op deze en andere vragen over dit onderwerp.
2
Ik heb een e-mail ontvangen waarin staat dat ik ben afgemeld. Ik heb alleen niets gedaan. Hoe kan dat?
De winkel waar jij boodschappen hebt gedaan is gesloten. De afgelopen maanden hebben we je daar per e-mail over geïnformeerd. Het FijnproeversProgramma stopt voor jou. Wij hebben je daarom afgemeld. Binnen een week kun je een waardebon verwachten met daarop jouw resterende FijnproeversPunten. Deze waardebon geeft recht op korting op je boodschappen bij de winkel die op jouw waardebon vermeld staat.
3
Hoe kan ik mij aanmelden voor EMTÉ Fijnproevers?
Bij de kassa en de servicebalie kan je een brochure vragen met daarin een FijnproeversPas en informatie over het klantenprogramma. Je kan direct beginnen met sparen. Via onze website kan je vervolgens een profiel aanmaken en jouw Pas koppelen aan jouw profiel.

Je kan je daarnaast ook aanmelden en sparen via de gratis EMTÉ app. Je hebt dan geen FijnproeversPas meer nodig; je scant eenvoudig jouw digitale FijnproeversPas aan de kassa.
4
Waar is de FijnproeversPas verkrijgbaar?
Je kan gratis een FijnproeversPas ophalen in de winkel, aan de kassa of servicebalie.
5
Hoeveel Punten spaar ik bij mijn boodschappen?
Je ontvangt bij iedere euro aan boodschappen 1 FijnproeversPunt. Dit is exclusief jouw emballage en na verrekening van eventuele kortingen. Daarnaast hebben we iedere week een aantal speciale aanbiedingen waarmee je extra Punten kunt sparen.
6
Kan ik ook FijnproeversPunten kopen?
Het is niet mogelijk om FijnproeversPunten bij te kopen.
7
Waarom introduceert EMTÉ het Fijnproevers klantenprogramma?
Met ons klantenprogramma EMTÉ Fijnproevers willen wij je nog meer laten genieten. Wij vinden het namelijk erg fijn dat jij onze vaste klant bent. Als deelnemer aan Fijnproevers spaar je met jouw FijnproeversPas of de EMTÉ app gratis Punten. Deze Punten kan je vervolgens inwisselen voor korting op jouw boodschappen, mooie cadeaus en leuke uitjes in de FijnproeversShop.
8
Zijn er producten uitgesloten van sparen en/of inwisselen van Punten?
Op de volgende productgroepen kan je geen Punten sparen en inwisselen: tabak, sigaretten, medicijnen, cadeau- en telefoonkaarten, loten, flesvoeding voor baby’s van 0 tot 6 maanden, postzegels, (kook-)boeken en servicediensten.

Indien je de FijnproeversPunten inwisselt bij de aanschaf van alcoholische producten, geldt dat het aantal FijnproeversPunten dat je voor deze aanschaf mag inwisselen nooit meer mag bedragen dan 50% van de waarde van de alcoholische producten. Je moet dus altijd minimaal 50% van de waarde van de alcoholische producten betalen in geld (in welke vorm dan ook).
9
Hoe lang zijn de FijnproeversPunten geldig?
Een gespaarde Punt is maximaal 2 jaar geldig en vervalt hierna automatisch.
10
Stopt EMTÉ met de overige spaaracties?
Nee, wij stoppen niet met de spaaracties die je van ons gewend bent. EMTÉ Fijnproevers loopt parallel met andere spaaracties.
11
Kan ik ook sparen en/of Punten inwisselen voor korting zonder een profiel aan te maken?
Het is mogelijk om Punten te sparen zonder een profiel aan te maken. Echter kan je de Punten niet inwisselen voor korting als je nog geen profiel hebt aangemaakt. Dus je profiteert pas van alle voordelen van Fijnproevers als je een profiel hebt aanmaakt.
12
Wat doet EMTÉ met mijn gegevens?
Wij gebruiken jouw gegevens om aan u persoonlijke & algemene aanbiedingen en kortingen te verstrekken. Wij combineren jouw persoonsgegevens en persoonlijke informatie met de transactiegegevens en zoekgegevens. Wij gebruiken deze gecombineerde gegevens voor statistische en persoonlijke analyses van jouw koopgedrag en het koopgedrag van anderen.

Daarnaast hebben we deze gegevens nodig om de FijnproeversPunten te verwerken.

Wij hebben de verwerking van jouw persoonsgegevens aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Meer informatie hierover is opgenomen in het privacybeleid.
13
Worden mijn gegevens ook aan leveranciers of derden doorgegeven?
Nee. Wij hanteren een strikt privacybeleid waarbij wij jou gegevens niet delen met derden.
14
Welke gegevens bewaart EMTÉ?
Wij bewaren persoonsgegevens, transactiegegevens en de zoek- en gebruiksgegevens van de website en de EMTÉ app.
15
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Je kan je gegevens zelf wijzigen en/ of aanvullen door met jouw inlognaam en wachtwoord in te loggen in 'Mijn Fijnproevers' op de website of via de EMTÉ app.
16
Is een FijnproeversPas persoonlijk of kan ik hem ook overdragen?
Een profiel en de daaraan gekoppelde FijnproeversPas is persoonlijk en niet overdraagbaar.
17
Wat moet ik doen als ik mijn Pas verloren ben?
Om misbruik te voorkomen bij verlies of diefstal is het belangrijk dat je direct jouw Pas blokkeert in de 'Mijn Fijnproevers omgeving' op de website of via de EMTÉ app. In de winkel kan je een nieuwe Pas ophalen en koppelen aan jouw profiel in de "Mijn Fijnproevers omgeving".
18
Kan ik meerdere passen krijgen (bijvoorbeeld voor mijn partner)?
Jouw FijnproeversPas is persoonlijk en wordt gekoppeld aan een e-mailadres. Aan ieder e-mailadres kan maar 1 Pas gekoppeld worden. Hierdoor is het niet mogelijk om meerdere passen met hetzelfde nummer te krijgen.
19
Ik ben mijn Pas verloren; ben ik nu al mijn Punten kwijt?
De Punten worden geboekt op jouw profiel, wat betekent dat bij verlies van je Pas niet jouw Punten kwijt raakt. Je raakt de punten wel kwijt als de Pas nog niet gekoppeld is aan jouw profiel.

Om misbruik te voorkomen bij verlies of diefstal is het belangrijk dat je direct jouw Pas blokkeert in de 'Mijn Fijnproevers omgeving' op de website of via de EMTÉ app. In de winkel kan je een nieuwe Pas ophalen en koppelen aan jouw profiel in de "Mijn Fijnproevers omgeving".
20
Mijn Pas is geblokkeerd; wat nu?
Je kan gratis een nieuwe FijnproeversPas ophalen bij jouw EMTÉ en deze vervolgens in de "Mijn Fijnproevers omgeving" weer koppelen aan je profiel.
21
Hoe en waar kan ik mijn Punten inwisselen voor korting?
Je kan je FijnproeversPunten op verschillende manieren inwisselen:

1. Aan de kassa voor korting op jouw boodschappen. Je kan maximaal het bedrag van de boodschappen met Punten betalen.
2. Aan de kassa voor korting op non-food producten uit de winkel.
3. In de FijnproeversShop voor korting op allerlei aanbiedingen van de Fijnproevers Partners. Het aanbod bestaat uit: Avondje uit, Dagje weg, Restaurants en Hotels. Tegen inwisseling van een bepaald aantal Punten ontvang je een coupon in je e-mailbox en in de app. Met deze coupon kan je gebruik maken van de aanbiedingen bij de Fijnproevers Partner.
4. In de FijnproeversShop voor korting op non-food artikelen in de categorie Koken & Tafelen: Dit zijn diverse food gerelateerde non-food artikelen, zoals keukenapparatuur en servies. Tegen inwisseling van een bepaald aantal FijnproeversPunten ontvang je korting op dit product.
22
Kan ik ook meedoen aan Fijnproevers als ik geen e-mailadres heb?
Ja. Als je geen e-mailadres hebt kan je bij de servicebalie van een EMTÉ winkel via een inschrijfformulier aanmelden.

Bij de EMTÉ klantenservice maken we een profiel voor jou aan. De wijzigingen - bijvoorbeeld als je bent verhuisd - kan je via een mutatieformulier doorgeven. Dit mutatieformulier is eveneens te verkrijgen bij de servicebalie van een EMTÉ winkel. Op de EMTÉ klantenservice wijzigen we jouw gegevens en laten we dit schriftelijk weten.

Bij deelname zonder e-mailadres heb je wel een beperkt programma. Zo kan je de gespaarde Punten alleen inwisselen in de winkel. Het is daarom aan te raden om een e-mailadres aan te maken.
23
Wat zijn persoonlijke aanbiedingen?
Dit zijn aanbiedingen die speciaal voor jou geselecteerd zijn. We kunnen deze aanbiedingen voor jou doen op basis van jouw koopgedrag. Hiervoor moet wel enige historie worden opgebouwd. Je ontvangt de persoonlijke aanbiedingen via de mail. De duur van de aanbieding is variabel en loopt dus niet synchroon met de folderaanbiedingen.
24
Wanneer ontvang ik persoonlijke aanbiedingen?
Voor het bieden van persoonlijke aanbiedingen hebben we een historie nodig van aankoopgegevens en website bezoekgegevens. Het bouwen van historie kan een aantal maanden duren.
25
Ik heb mijn FijnproeversPas verwijderd uit mijn profiel en nu zijn mijn Punten ook verdwenen. Wat nu?
Als je een FijnproeversPas gekoppeld hebt aan jouw profiel en besluit de Pas te verwijderen, dan kan het even lijken of jouw Punten verdwenen zijn. Echter na 1 a 2 minuten verschijnen je Punten weer!
26
Ik wil mijn Pas koppelen aan mijn Profiel maar krijg een foutmelding. Wat moet ik nu doen?
Indien je problemen ondervindt met het koppelen van jouw pas, neem dan contact op met de klantenservice. Wij proberen je dan zo snel mogelijk te helpen.
27
Waar kan ik mijn Punten inzien?
Je kan jouw Punten inzien binnen de Mijn Fijnproevers omgeving. Hiervoor dien je eerst in te loggen.

Stap 1: klik op onze website rechtsboven in de groene balk op "Aanmelden/Inloggen"
Stap 2: kies voor "Ik ben al Fijnproever en log in met jouw e-mailadres en wachtwoord
Stap 3: klik rechts bovenaan op "Aangemeld"
Stap 4: je ziet rechts een hokje met "Jouw Puntensaldo"
28
Ik heb meerdere pasjes die ik wil koppelen aan mijn account, kan dit?
Het is helaas niet mogelijk om meerdere pasjes aan één e-mailadres te koppelen.
29
Hoe koppel ik mijn Pas?
Je kan de volgende stappen doorlopen om jouw Pas te koppelen:

Stap 1: klik in de groene balk bovenin op "Mijn Fijnproevers"
Stap 2: log in met je e-mailadres en wachtwoord
Stap 3: klik vervolgens in de groene balk bovenin op "Aangemeld"
Stap 4: Ga naar "Mijn Profiel"
Stap 5: Ga naar "Fijnproeverspas koppelen"
Stap 6: Vul jouw Pasnummer in.

Of gebruik deze link

Wanneer je deze stappen heeft doorlopen, is jouw FijnproeversPas gekoppeld.
30
Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is. Wat moet ik nu doen?
Je krijgt deze melding omdat je reeds bent aangemeld en jouw e-mailadres al bekend is in ons systeem. Je dient je dan ook niet meer aan te melden, maar in te loggen. Volg daarvoor de volgende stappen:

Stap 1: klik op onze website rechtsboven in de groene balk op "Aanmelden/Inloggen"
Stap 2: Ga naar "Ik ben al Fijnproever" en log in met jouw e-mailadres en wachtwoord
31
In de winkel is mijn Pas niet bekend. Hoe kan dit?
Wanneer je Pas in de winkel wordt gescand en je bent niet bekend in de kassa, dan is jouw Pas nog niet gekoppeld aan je Profiel. Om dit op te lossen kan je via Mijn Fijnproevers op de website of in de app jouw Pas koppelen.

Stap 1: klik op onze website rechtsboven op "Aanmelden/Inloggen"
Stap 2: kies voor "Ik ben al Fijnproevers" en log in met jouw e-mailadres en wachtwoord
Stap 3: klik vervolgens in de groene balk bovenin op "Aangemeld"
Stap 4: Ga naar "Mijn Profiel"
Stap 5: Ga naar "Fijnproeverspas koppelen"
Stap 6: Vul jou Pasnummer in.

Wanneer je deze stappen hebt gevolgd, is jouw FijnproeversPas gekoppeld.
32
Hoe kan ik Partner worden van EMTÉ Fijnproevers?
Sligro relaties die deel willen nemen aan het programma kunnen zich aanmelden via partner.emte.nl. Binnen 5 werkdagen hoor je of jouw aanmelding akkoord is.
33
Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Je kan jouw e-mailadres wijzigen in de "Mijn Fijnproevers" omgeving.
Stap 1: Klik op onze website rechtsboven in de groene balk op "Aanmelden/Inloggen" Stap 2: Kies voor "Ik ben al Fijnproever" en log in met jouw oude (foutieve) e-mailadres en wachtwoord
Stap 3: Klik op "Aangemeld" en ga naar "Mijn Profiel" Stap 4: Klik op "Mijn gegevens" en vul jouw nieuwe e-mailadres in.
Stap 5: Ga naar de button "gegevens wijzigen"
Stap 6: Ga naar jouw mail om het nieuwe e-mailadres te bevestigen
Stap 7: Klik op de groene button "bevestig jouw e-mailadres"
Stap 8: Vanaf nu is jouw nieuwe e-mailadres gekoppeld aan jouw Profiel
34
Kan ik als Belgische klant ook producten bestellen in de FijnproeversShop?
Wanneer je als Belgische klant een product uit de FijnproeversShop wilt aanschaffen, kan je daarvoor contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen voor jou een bestelling plaatsen. Je kan al wel zelf jouw Punten inwisselen voor uitjes; je ontvangt dan een coupon.
35
Ik zie dat de Punten op mijn FijnproeversPas zijn verdwenen, hoe kan dit?
Dit kan ermee te maken hebben dat de Pas te lang niet is gebruikt. Wanneer een FijnproeversPas namelijk een jaar of langer niet gebruikt is, en niet is geregistreerd, vervallen de gespaarde Punten automatisch.
36
Leuk die persoonlijke aanbiedingen! Hoe werkt het?
Iedere zaterdag ontvang je als Fijnproever een persoonlijke aanbiedingen email. Hierin staan minimaal 2, maximaal 8 aanbiedingen. Hoe voller jouw boodschappenwagen, des te meer aanbiedingen ontvang je. Ook jouw aankoopfrequentie helpt bij het vergroten van het aantal aanbiedingen. De persoonlijke aanbiedingen zijn speciaal voor jou geselecteerd op basis van jouw eerdere aankopen. Je ontvangt enerzijds korting op producten die je al vaker gekocht hebt, anderzijds korting op producten die nieuw zijn en waarvan wij verwachten dat deze goed aansluiten bij je smaak.
37
Ik ontvang geen persoonlijke aanbiedingen mail, hoe kan dat?
Heb je je instellingen gecontroleerd? Je moet namelijk zelf toestemming geven dat we je e-mails mogen sturen. Instellingen wijzigen kan eenvoudig via de EMTÉ app of emte.nl bij jouw profiel instellingen. Ontvang je nog steeds geen email? Neemt even contact op met onze klantenservice en geef het pasnummer door waarop je e-mails wilt ontvangen. Dan is het zo opgelost!
38
Hoe krijg ik mijn korting?
De persoonlijke aanbiedingen worden automatisch op jouw FijnproeversPas geladen. Koop je je producten en scan je je pas aan de kassa, dan wordt de korting automatisch verrekend. Lekker makkelijk dus!
39
Hoe lang zijn mijn aanbiedingen geldig en kan ik ze ook vaker gebruiken?
De persoonlijke aanbiedingen zijn een week geldig, tenzij anders aangegeven. Binnen een periode kun je meerdere malen gebruik maken van een persoonlijke aanbieding.
40
Mijn product ligt niet in de winkel, hoe kan dat?
De aanbiedingen worden gestuurd op basis van je voorkeurs EMTÉ. Ga je plots boodschappen doen bij een andere vestiging, dan kan het zijn dan het product daar niet ligt. Wil je jouw voorkeurswinkel wijzigen? Dit kan eenvoudig via jouw profiel via emte.nl of via de EMTÉ app!
41
Mijn aanbiedingen zijn niet persoonlijk; ik heb dit nooit gekocht.
Als je jezelf onlangs hebt aangemeld voor de persoonlijke aanbiedingen, duurt het ongeveer 2 maanden voordat we je hebben leren kennen. Hierna zullen de persoonlijke aanbiedingen steeds persoonlijker en beter worden. Daarnaast proberen we je ook te inspireren met nieuwe producten. Dit zal niet altijd 100% raak zijn, maar we doen ons uiterste best!
42
Ik heb geen korting ontvangen bij de kassa, en nu?
Gebruik je de juiste Pas die ook in de e-mail vernoemd staat? En heb je het juiste artikel uit het schap gepakt? En alsnog geen korting gekregen? Neem contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.
43
Ik ontvang niet alle gratis productacties, hoe kan dat?
Gratis productacties worden gebaseerd op basis van eerdere aankopen. Als je geen gratis product actie ontvangt, dan is er geen product wat bij jouw aankopen aansluit. Op een ander moment ontvangt je dan weer een gratis product welke andere klanten niet ontvangen.
44
Kan ik met iemand Samen Sparen?
Het is helaas niet mogelijk om vanaf heden met iemand samen te sparen. Mocht je vanuit het verleden al met iemand Samen Sparen, dan blijft dit ongewijzigd.