Vragen over EMTÉ Fijnproevers

Veelgestelde vragen

Om je zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn, hebben wij de antwoorden op de meestgestelde vragen over EMTÉ Fijnproevers voor je verzameld. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.

1
Tot wanneer kan ik mijn FijnproeversPunten inleveren?
Tot sluiting van je winkel of uiterlijk tot en met dinsdag 30 april 2019 kun je jouw Punten inleveren in de winkel of in de FijnproeversShop. Om je Punten in te kunnen leveren, moet je FijnproeversPas bij ons geregistreerd zijn. Als dat nog niet gebeurd is, kun je contact opnemen met onze klantenservice.
2
Tot wanneer kan ik FijnproeversPunten sparen?
Je kunt nog FijnproeversPunten sparen tot sluiting van je winkel of uiterlijk tot en met zondag 21 april 2019.
3
Wat gebeurt er met de FijnproeversPunten die nog op mijn pas staan?
Tot sluiting van de winkel of uiterlijk tot dinsdag 30 april 2019 kun je jouw Punten inleveren in de winkel of in de FijnproeversShop. Heb je je Punten nog niet ingewisseld als de winkel sluit? Dan ontvang je een waardebon van Coop of Jumbo ter waarde van het aantal FijnproeversPunten. Je pas wordt daarna gedeactiveerd. Om een waardebon te kunnen ontvangen, moet je wel bij ons geregistreerd zijn.
4
Mijn pas wordt gedeactiveerd. Kan ik nog doorsparen?
Het is helaas niet mogelijk om nog door te sparen.
5
Jullie hebben mijn gegevens niet, kan ik me nog registreren?
Om je FijnproeversPunten in te kunnen wisselen of om te laten zetten naar een waardebon, moet je bij ons geregistreerd zijn. Neem vóór 1 april 2019 contact op met onze klantenservice om je te laten registreren. Na deze datum kun je je niet meer registreren. Als wij geen gegevens van je hebben, kunnen we geen waardebon opsturen. Je Punten zullen vervallen.
6
Ik wil me niet registeren.
Als je je niet wilt registreren, kun je geen Punten inwisselen. Ook kunnen we geen waardebon opsturen. Je Punten zullen vervallen.
7
Hoe ontvang ik de waardebon?
Je krijgt de waardebon per e-mail. Heb je geen e-mailadres, dan sturen wij de waardebon naar je huisadres.
8
Hoe wordt de waardebon berekend?
Elke FijnproeversPunt is gelijk aan €0,01. Voorbeeld: 100 punten vertegenwoordigen een waarde van €1,00.
9
Waar kan ik de waardebon verzilveren?
Als jouw winkel is omgebouwd naar Coop of Jumbo, kun je daar de waardebon inleveren. Welke winkel dat precies is, staat op de waardebon.
10
Wanneer ontvang ik mijn waardebon?
Je ontvangt de waardebon voordat de nieuwe winkel opent.
11
Ik heb nog geen waardebon ontvangen? Wat nu?
Heb je geen waardebon ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
12
Hoe weet ik of mijn EMTÉ een Coop of Jumbo wordt?
Je kunt dit vinden in de winkel of op de winkelpagina van jouw winkel. Kies je winkel en vind daar meer informatie over de ombouw.
13
Word ik automatisch ingeschreven voor de nieuwsbrieven van Jumbo en Coop?
Nee, dit moet je zelf doen bij Jumbo of Coop.
14
Ik krijg een e-mail dat mijn winkel sluit, maar dit is niet mijn winkel. Hoe kan dat?
Wanneer je samen spaart, krijg je bericht over de winkel van de hoofdkaarthouder.
15
Moet ik mijn Fijnproeverslidmaatschap zelf opzeggen?
Nee, dat is niet nodig. Wij melden je automatisch af na 1 mei 2019.
16
Ik spaar samen met iemand anders. Wat gebeurt er nu?
De hoofdkaarthouder ontvangt bericht over de sluiting en de waardebon.
17
Ontvang ik nog Persoonlijke Aanbiedingen?
Je ontvangt nog Persoonlijke Aanbiedingen tot de sluiting van jouw EMTÉ-winkel. Sluit je winkel ná 20 april 2019? Dan ontvang je de laatste Persoonlijke Aanbiedingen op 20 april 2019.
18
Kan ik mij nog aanmelden voor EMTÉ Fijnproevers?
Het FijnproeversProgramma gaat stoppen. Je kunt je daarom niet meer aanmelden.
19
Ik heb een e-mail ontvangen waarin staat dat ik ben afgemeld. Ik heb alleen niets gedaan. Hoe kan dat?
De winkel waar jij boodschappen hebt gedaan, is gesloten. De afgelopen maanden hebben we je daar per e-mail of per post over geïnformeerd. Het FijnproeversProgramma stopt voor jou. Wij hebben je daarom afgemeld. Binnen twee weken na afmelding kun je een waardebon verwachten met daarop jouw resterende FijnproeversPunten. Deze waardebon geeft recht op korting op je boodschappen bij de winkel die op jouw waardebon vermeld staat.
20
Hoeveel Punten spaar ik bij mijn boodschappen?
Tot en met 21 april 2019 ontvang je bij iedere euro aan boodschappen 1 FijnproeversPunt. Dit is exclusief jouw emballage en na verrekening van eventuele kortingen.
21
Kan ik ook FijnproeversPunten kopen?
Het is niet mogelijk om FijnproeversPunten bij te kopen.
22
Zijn er producten uitgesloten van sparen en/of inwisselen van Punten?
Op de volgende productgroepen kan je geen Punten sparen en inwisselen: tabak, sigaretten, medicijnen, cadeau- en telefoonkaarten, loten, flesvoeding voor baby’s van 0 tot 6 maanden, postzegels, (kook-)boeken en servicediensten.

Als je FijnproeversPunten inwisselt bij de aanschaf van alcoholische producten, mag het aantal FijnproeversPunten dat je voor deze aanschaf inwisselt nooit meer zijn dan 50% van de waarde van de alcoholische producten. Je moet dus altijd minimaal 50% van de waarde van de alcoholische producten betalen in geld (in welke vorm dan ook).
23
Hoelang zijn de FijnproeversPunten geldig?
Gespaarde Punten zijn maximaal 2 jaar geldig en vervallen hierna automatisch. Heb je minimaal 1 jaar geen boodschappen gedaan met je FijnproeversPas, dan vervallen je Punten ook.

Het Fijnproeversprogramma stopt per 1 mei 2019. Lever je Punten nog tot uiterlijk zaterdag 30 april 2019 in. Na die datum vervallen alle FijnproeversPunten.

24
Hoe en waar kan ik mijn Punten inwisselen voor korting?
Tot sluiting van je winkel of uiterlijk tot en met dinsdag 30 april 2019 kan je je FijnproeversPunten op verschillende manieren inwisselen:

1. Aan de kassa voor korting op jouw boodschappen. Je kan maximaal het bedrag van de boodschappen met Punten betalen.
2. Aan de kassa voor korting op non-food producten uit de winkel.
3. In de FijnproeversShop voor korting op allerlei aanbiedingen van de Fijnproevers Partners.Tegen inwisseling van een bepaald aantal Punten ontvang je een coupon in je e-mailbox en in de app. Met deze coupon kan je gebruikmaken van de aanbiedingen bij de Fijnproevers Partner.
25
Waar kan ik mijn Punten inzien?
Je kan jouw Punten inzien binnen de Mijn Fijnproevers omgeving. Hiervoor dien je eerst in te loggen.

Stap 1: klik op onze website rechtsboven in de zwarte balk op "Inloggen"
Stap 2: log in met jouw e-mailadres en wachtwoord
Stap 3: je ziet rechts je Puntensaldo.
26
Ik zie dat de Punten op mijn FijnproeversPas zijn verdwenen, hoe kan dit?
Dit kan ermee te maken hebben dat de Pas te lang niet is gebruikt. Wanneer een FijnproeversPas namelijk een jaar of langer niet gebruikt is, en niet is geregistreerd, vervallen de gespaarde Punten automatisch.
27
Kan ik met iemand samen sparen?
Het is helaas niet meer mogelijk om met iemand samen te sparen. Mocht je vanuit het verleden al met iemand samen sparen, dan blijft dit ongewijzigd.
28
Is een FijnproeversPas persoonlijk of kan ik hem ook overdragen?
Een profiel en de daaraan gekoppelde FijnproeversPas is persoonlijk en niet overdraagbaar.
29
Wat moet ik doen als ik mijn Pas verloren ben?
Om misbruik te voorkomen bij verlies of diefstal, is het belangrijk dat je direct jouw Pas blokkeert in de 'Mijn Fijnproevers omgeving' op de website of via de EMTÉ-app. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice.
30
Kan ik meerdere passen krijgen (bijvoorbeeld voor mijn partner)?
Jouw FijnproeversPas is persoonlijk en wordt gekoppeld aan een e-mailadres. Aan ieder e-mailadres kan maar 1 Pas gekoppeld worden. Hierdoor is het niet mogelijk om meerdere passen met hetzelfde nummer te krijgen.
31
Ik ben mijn Pas verloren; ben ik nu al mijn Punten kwijt?
De Punten worden geboekt op jouw profiel, wat betekent dat je bij verlies van je Pas niet jouw Punten kwijtraakt. Je raakt de punten wel kwijt als de Pas nog niet gekoppeld is aan jouw profiel.

Om misbruik te voorkomen bij verlies of diefstal is het belangrijk dat je direct jouw Pas blokkeert in de 'Mijn Fijnproevers omgeving' op de website of via de EMTÉ-app. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice.
32
Mijn Pas is geblokkeerd, wat nu?
Neem contact op met onze klantenservice.
33
Ik heb mijn FijnproeversPas verwijderd uit mijn profiel en nu zijn mijn Punten ook verdwenen. Wat nu?
Als je een FijnproeversPas gekoppeld hebt aan jouw profiel en besluit de Pas te verwijderen, dan kan het even lijken of jouw Punten verdwenen zijn. Echter na 1 a 2 minuten verschijnen je Punten weer!
34
Ik wil mijn Pas koppelen aan mijn Profiel maar krijg een foutmelding. Wat moet ik nu doen?
Als je problemen ondervindt met het koppelen van jouw pas, neem dan contact op met de klantenservice. Wij proberen je dan zo snel mogelijk te helpen.
35
Hoe koppel ik mijn Pas?
Neem voor het koppelen van je Pas contact op met onze klantenservice.
36
Wat doet EMTÉ met mijn gegevens?
Wij gebruiken jouw gegevens om aan persoonlijke & algemene aanbiedingen en kortingen te verstrekken. Wij combineren jouw persoonsgegevens en persoonlijke informatie met de transactiegegevens en zoekgegevens. Wij gebruiken deze gecombineerde gegevens voor statistische en persoonlijke analyses van jouw koopgedrag en het koopgedrag van anderen.

Daarnaast hebben we deze gegevens nodig om de FijnproeversPunten te verwerken.

Wij hebben de verwerking van jouw persoonsgegevens aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Relevante klantgegevens worden overgedragen aan de nieuwe koper. Zie ook ons privacybeleid.
37
Worden mijn gegevens ook aan leveranciers of derden doorgegeven?
Nee. Wij hanteren een strikt privacybeleid waarbij wij jouw gegevens niet delen met derden.
38
Welke gegevens bewaart EMTÉ?
Wij bewaren persoonsgegevens, transactiegegevens en de zoek- en gebruiksgegevens van de website en de EMTÉ app.
39
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Je kan je gegevens zelf wijzigen en/ of aanvullen door met jouw inlognaam en wachtwoord in te loggen in 'Mijn Fijnproevers' op de website of via de EMTÉ app.
40
Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Je kan jouw e-mailadres wijzigen in de "Mijn Fijnproevers" omgeving.
Stap 1: Klik op onze website rechtsboven in de zwarte balk op "Inloggen"
Stap 2: Log in met jouw oude (foutieve) e-mailadres en wachtwoord
Stap 3: Klik rechtsboven op het poppetje en kies vervolgens links voor "Mijn Profiel"
Stap 4: Klik op "Mijn gegevens" en vul jouw nieuwe e-mailadres in.
Stap 5: Klik op de button "Wijzigingen opslaan"
Stap 6: Ga naar jouw mail om het nieuwe e-mailadres te bevestigen
Stap 7: Klik op de groene button "bevestig jouw e-mailadres"
Stap 8: Vanaf nu is jouw nieuwe e-mailadres gekoppeld aan jouw Profiel
41
Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is. Wat moet ik nu doen?
Je krijgt deze melding omdat je reeds bent aangemeld en jouw e-mailadres al bekend is in ons systeem. Je dient je dan ook niet meer aan te melden, maar in te loggen. Volg daarvoor de volgende stappen:

Stap 1: klik op onze website rechtsboven in de zwarte balk op "Inloggen"
Stap 2: log in met jouw e-mailadres en wachtwoord
42
In de winkel is mijn Pas niet bekend. Hoe kan dit?
Wanneer je Pas in de winkel wordt gescand en je bent niet bekend in de kassa, dan is jouw Pas nog niet gekoppeld aan je Profiel. Neem om dit op te lossen contact op met onze klantenservice.
43
Kan ik als Belgische klant ook producten bestellen in de FijnproeversShop?
Wanneer je als Belgische klant een product uit de FijnproeversShop wilt aanschaffen, kan je daarvoor contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen voor jou een bestelling plaatsen. Je kan wel zelf jouw Punten inwisselen voor uitjes; je ontvangt dan een coupon.
44
Mijn product ligt niet in de winkel, hoe kan dat?
De aanbiedingen worden gestuurd op basis van je voorkeurs-EMTÉ. Ga je boodschappen doen bij een andere vestiging, dan kan het zijn dan het product daar niet verkrijgbaar is.
45
Ik heb geen korting ontvangen bij de kassa, en nu?
Gebruik je de juiste Pas die ook in de e-mail vernoemd staat? En heb je het juiste artikel uit het schap gepakt? Heb je alsnog geen korting gekregen? Neem contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.
46
Ik ontvang geen persoonlijke aanbiedingen mail, hoe kan dat?
Je ontvangt Persoonlijke Aanbiedingen tot de sluiting van jouw EMTÉ-winkel. Daarna krijg je ze niet meer. Je kunt je niet meer aanmelden voor Persoonlijke Aanbiedingen.
47
Hoelang zijn mijn aanbiedingen geldig en kan ik ze ook vaker gebruiken?
De persoonlijke aanbiedingen zijn een week geldig, tenzij anders aangegeven. Binnen een periode kun je meerdere malen gebruikmaken van een persoonlijke aanbieding.
48
Mijn aanbiedingen zijn niet persoonlijk; ik heb dit nooit gekocht.
Als je jezelf onlangs hebt aangemeld voor de persoonlijke aanbiedingen, duurt het ongeveer 2 maanden voordat we je hebben leren kennen. Hierna zullen de persoonlijke aanbiedingen steeds persoonlijker en beter worden. Daarnaast proberen we je ook te inspireren met nieuwe producten. Dit zal niet altijd 100% raak zijn, maar we doen ons uiterste best!